بوق زدن ماشینها یک ترفد بسیار جالبی است که با هزینه کم اعصاب دولت کودتا را به هم میریزد. پیشنهاد میکنم که بوقهایی درست شود که شعار پخش کند مثل مرگ بر دیکتاتور
Thursday, July 30, 2009
تاثیر و نقش مثبت حضور همزمان زنان و مردان در تظاهرات
حضور فعال و شجاعانه زنان در اعتراضات غیرت مردان را افزایش میدهد و حضور مردان به زنان قدرت و جرات بیشتری میبخشد و حضور هر دو به یکدیگر روحیه میبخشد. حضورتان پیروز
Tuesday, July 28, 2009
مراسم تنفیذ و تحلیف و آزادی زندانیان
یکی از دلایل آزادی زندانیان میتواند گرفتن تضمینی باشد برای آبرومندانه برگزار کردن مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس کودتا. برای حکومت این مسئله بسیار مهم است که هاشمی در مراسم تنفیذ حضور داشته باشد و این را به عنوان نشانه ای ازپیروزی خود به رخ مردم و مخالفانش بکشد. خامنه ای با این حرکات دو روز اخیر در حال کسب وجهه از دست رفته اش میباشد و مطمئن باشید که کنار گذاشتن رئیس دولت کودتا هم توسط خامنه ای محال است چون خود او به طور علنی گفته که نظراتش به او نزدیکتر است و مستقیما از او حمایت کرده است. مردم نباید گول این حرکات تاکتیکی آنها را بخورند و به مبارزه خود به صورت کم هزینه و خطر ادامه دهند. همین
تحلیلی بر آزاد بودن افرادی مانندآقایان کرباسچی، عبدی و محمدرضا خاتمی
از چند روز بعد از انتخابات که دستگیری شخصیتهای مهم سیاسی تقریبا کامل شد، این مسئله در ذهن من، و شاید بسیاری دیگر، ایجاد شد که چطور اقرادی مانند آقای کرباسچی که نقش بسیار اساسی در کاندیداتوری آقای کروبی داشت (مخصوصا در فیلمهای تبلیغاتی ایشان)و یا آقای عبدی که یک تحلیلگر توانای جناح اصلاحات و همچنین از حامیان اصلی آقای کروبی بود و یا آقای محمد رضا خاتمی (برادر آقای خاتمی) که از اعضای اصلی جبهه مشارکت و حامیان آقای رئیس جمهور مهندس موسوی بود(و فقط یک یا دو روز زندانی و سپس آزاد شد)، هیچکدام دستگیر نشدند. تنها علتی که تاکنون به ذهن من رسیده و هنوز هم آن را باور دارم این است که هزینه دستگیری این افراد برای کودتاچیان زیاد بوده و هست. آقای عبدی یکبار و به مدت طولانی در زندان بوده و بر اساس نوشته هایش و خاطراتی که بعد از آزادی اذعان کرده به اندازه بسیار زیادی مدرک بر علیه مرتضوی و باند او در دست دارد و جرات دستگیری مجدد او را ندارند. محمد رضا خاتمی را هم به علت خویشاوندی نزدیکش هم با آقای خاتمی و هم با بیت آقای خمینی (از طرف همسرش) خیلی زود آزاد کردند. آقای کرباسچی را هنوز نمیدانم که آیا مخفی است و یا علت دیگری دارد. به هر حال تمام اینها دلیل دیگری بر این است که تمام ادعاهای دولت کودتا مبنی بر انقلاب مخملی و ارتباط افراد دستگیر شده با اغتشاش پوچ است و فقط بهانه ای برای سرکوب و ارعاب مردم و این افراد میباشد. همین
هر کسی از ظن خود شد یار من
جناب آقای ح.ش. (رئیس روزنامه کیهان) میدانی چرا من سبز را نشان صلح و درستی و نشاط و زندگی میبینم و تو سبز را لجن؟ چون هر کسی از ظن خود شد یار من. پس بگذار ما سبز زندگی باشیم و تو سبز لجنی. (اشاره به مقاله امروز کیهان: سبز لجنی...). همین
اطمینان از سلامت زندانیان آزاد شده بعد از آزادی
همانطور که همه شنیدیم تعدادی از زندانیان در حال آزاد شدن هستند. اطمینان از سلامتی این افراد در زمان آزادی بسیار مهم است. از هر کس که فردی از نزدیکانش آزاد شده و یا قرار است که آزاد شود بخواهید که به محض آزادی آنان را به یک کلینیک و یا بیمارستان برده و از سلامتی آنان به صورت مستدل و با گرفتن مدرک کتبی مطمئن شوند. بسیاری از افراد آزاد شده پس از زمان کوتاهی دچار مشکلات زیادی از قبیل تشنج و یا خونریزی داخلی شده اند و حتی دولت کودتا با وقاحت تمام ادعا کرده که بعضی از کشته شدگان قبلا مننژیت داشته اند. با داشتن مدرک سلامت افراد آزاد شده این حربه و بهانه را از دولت کودتا بگیرید و اگر خدای نکرده مشکلی برای افراد آزاد شده پیش آمد مدارک را منتشر کنید. همین
Monday, July 27, 2009
خامنه ای بالاخره بالا آورد و به دنبال آن
خامنه ای با دستور بستن یک زندان ، بعد از دو سال از افتتاح آن به نام زندان اراذل و اوباش ، بالاخره هر چی خورده بود بالا آورد و به دنبال آن اطرافیانش به نشخوار افتادند. رئیس بی خاصیت قوه قضائیه دستور رسیدگی به پرونده زندانیان را میدهد. صدا و سیما از مسئولان قضائی سوال میکند و نمایندگان منتصب به فکر زندانیان افتادند. آیا رهبر، به فرض اینکه در این دستورش صادق باشد ، باید بعد از چهل روز و کشته شدن چندین نفر در زندانها این دستور را بدهد. آیا این فرد صلاحیت حتی پوشیدن لباس روحانی را دارد؟ صلاحیت رهبریش پیشکش. همین
لطفا این قدر ساده نباشید
حتما زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب و دیگرانی که سالهای قبل در زندان کشته شده اند را فراموش نکرده اید. هر چه که قاتلین آنها را مشخص و محاکمه کردند ، قاتلین و مسببین جنایات اخیر را هم به سزای اعمالشان خواهند رساند. لطفا این قدر ساده نباشید و گول دستور رهبر برای بستن یک زندان و یا بررسی قتلها توسط مجلس انتصابی را نخورید. همین
تقلیل خواسته های جنبش سبز
با کمال احترام به همه زنان و مردانی که هم اکنون در زندانهای آشکار و نهان در زیر فشارهای جسمی و روحی گوناگون هستند و همچنین به خانواده های محترم و صبور این فرزندان ایران ، به نظر میرسد که دولت کودتا قصد دارد خواسته به حق اکثریت مردم برای رسیدن به حقوق اولیه خود از جمله صیانت از رای واقعی آنها را به آزادی زندانیان اخیر، و آنهم تنها مردم عادی که دستگیر شده اند و نه فعالان سیاسی، کاهش دهد. مردم ایران و همچنین افرادی از قبیل آقای موسوی و کروبی نباید خواسته های خود را کاهش دهند و تا رسیدن به همه آنها که آزادی تمام زندانیان اخیر نیز یکی از این خواسته ها میباشد از پا ننشینند. به نظر من این آشوب و هرج و مرج در دولت ناشی از مقاومت مردم و افراد دربند در زندانها میباشد و کودتاچیان نباید یک لحظه آرامش داشته باشند که آرامش آنها باعث سرکوب بیشتر مردم خواهد بود. پیروز باشید
Subscribe to:
Posts (Atom)
